create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, August 27, 2010

UITM SHAH ALAM

eppyy glee !!

itulah perkataan pertama yang aku cakap tatkala melangkah masuk ke UiTM Shah Alam.

hahha. camnie ceritanya.
aku dan rakan rakan tuisyen ku berserta dengan sekolah sekolah di selangor terpilih ke pesta UiTM.
bukan pesta joget joget bhaii... pesta tentang pengajian yang ditawarkan oleh pihak UiTM. study oke~
so, kami semua dikehendaki berkumpul tepat pada pukul 7.30 a.m. Rabu 17 mac 2010.

aku membuat keputusan bangun pada pukul 5.00 pagi.aku pun ta tau knape aku nak bangun awal sangat. orang kata muraa rezeki.
ya la kot. ;)
pada keesokan paginya dengan berbekalkan SEMANGAT yang wajaa, tepat pukul 5 pagi jam handphone ku berbunyi dengan
bunyi yang cukup mendayu dayu. dengan ayunya aku pon menggosok mataku sambil menggeliat. *yay2 menggeliat 
itu besh! *_*
 
aku pun melangkah ke tandas awam rumaa ku. haha. tiba2 aku terpandang baju yang aku gosok semalam. baju sekola
*"baju baju, aku baru nk miss ko seminggu. jumpa jugak kita an an"aku bermonolog*
aku pun menyambung langkah ke bilik air. 

sesampainya aku ke bilik air, tugas yang WAJIB aku lakukan dalam bilik air ialah menyalak. selalunya aku 
mengHITkan lagu kegemaran aku ialah lagu lagu lady gaga ataupun miley cyrus untuk diri sendiri.
setelah membabling macam yang cikgu AF selalu ajar, aku memulakan nyanyian. bad romance. suaraku yang selama
ini bak siti nurhaliza tiba2 bertukar menjadi suara ella. rock uee.. tapi kiut beb~ hahah.=>
adeyh. suara aku hilang plak time2 nk jumpaa abang2 UiTM. haha. dalam keadaan seperti itu aku mestilah relax. 
ne tau lak jap gi bertukar jadi suara Taylor Swift lak an."< keadaan yang selalunya riuh rendah dengan nyanyian
ku tiba2 menjadi sunyi yang teramat sepi. 

habis jee mandi, tugas aku yang kedua adalah tugas yang amat amatlah berat bagi aku. nak tahu ? tugas yang dimaksudkan
adalah operasi mengejut kemba ku yang teramatlah liat itu. dengan AMANAH yang dipikul, aku mengejutnyaa.
dengan perasaan yang terkejut seperti beruk mahu terkentut, kaka kemba ku dengan senang nyaa bangun.
*wawh2, ada peningkatan!*

setelah selesai tugasku, aku kembali ke bilikku untuk bersiap. setelah selesai membuat persiapan yang agak rapi,
aku pun turun ke dapur and do my own breakfast. setelah mem-breakfastkan diri, tiba2 rakanku yang nak tumpang aku pun 
mesej. setelah memesej-mesejing (??) dia decide nak datang umaa aku pada pukul 7.15 a.m. just in time, dia pun datang.

dia menunjukkan jalan yang patut kitaorang berkumpul. sebelum tu, aku tak tau kat tempat yang dorang suruh kitaorang kumpul.
diaorang just cakap kumpul kat PADANG TAHII LEMBU. pelik. selama 17 taun aku tinggal dekat sini, tak pernah pulak 
aku dengar nama padang yang aku rasa teramatlah unik itu. so aku just ikut jee laa. sesampainya dekat sana, barulah 
aku tahu kenapa. padang yang teramatlah luas dan besar beserta BAU perfume yang amatlah meloyakan. banyak tahii
lembu bhaii~=p adeyh!

kitaorang pergilah tempat yang amatlah strategik dengan harapan agar bau perfume itu hilang. yay2 tempat kami amatlah 
strategik sekali. kami pun menunggu dengan berkobar kobar(dapat gak jejakkan kaki ke U). tunggu dann menunggu.
tunggu lagi. tunggu. bas yang dimaksudkan tak sampai sampai lagi. bila aku tengok jam ditangan daa pukul 8.30 a.m.
perut daa laa lapaQ. kami sekumpulan makan digerai yang berdekatan. aku just order kuih jee.


jaM daa pukul 9.00 a.m. leader kami pun menelefon PAKCIK bas. hmm~ nak tahu dia cakap per ? "sori sori, sekarang da
dekat ampang tadi bangun lambat." huh! berapi gilaa dengar. 

tepat jam 9.30 a.m. pakcik yang dimaksudkan da pun sampai. haha. sukaa yang teramat gilaa..;)) dapat gak pergi.
sementara nak sampai, aku pun dengarlah mp3 kat handphone aku. 15 minit kemudian kamii pun sampai.YAHOOO!

apalagi, mataku tiba2 menjadi rambang. mana tidaknya, abang2 ngan akak2 dekat U tu baru nak masuk. ada yang jalan kaki, 
bermotorsikal, berkereta pun ada gak taw ^_^ hhaha. yang besh nye sempat jugaa lah aku dan abang2 dekat sana meng-bye2
antara satu sama lain. bukan gatal, just nk mengeratkan lagi hubungan. haha +_+

setelah sampai, kami terpaksa mendaki tangga yang teramatlah tinggii. naik mengah gak lah naik tanggaa tuu.
*patutlah pelajar2 dekat sana kurus2 dan slim2 semuanyaaa.*

kamii dibawa ke muzium UiTM kot. aku pun tak tahu kat mana kitaorang tuju. yang aku tahu dekat sanaa banyak jugaa
lah piala2, gambaa2 sumee. kami pun menangkap nangkap gambar. hahah~
dapatlah rasa macam pelajar %)

da puas menangkap nangkap gambar kamii dibawa melalui ke tempat pesta. hahah~
sampai jee kat sana daa lupa diri. ne taknyaa, akak2 an abg2 kat sana panggil2 kitaorang soh turut serta dalam bidang
dorang. kitaorang pon masuk dengan harapan dapat mendengar apa yang besh nyaa bidang dorang nih.

tiba tiba...
kitaorang dapat tau yang kitaorang da sesat. dengan ayunya sambil tersenyum senyum dengan abang2 dekat sana, kami pun
mencari group sebenar kamii.

"yes2, jumpa gak korang"kata aku dan rakan2ku. dengan senyuman tanpa rasa bersalah, kitaorang pon join beratur sekali.
tiba2 aku lihat mamat yang beratur tu bukan mamat bas kitaorang. aik! perempuan pun bukan (sebenarnyaa aku tak kenal
budak2 bas aku, tapi cam laa sikit2). 
tanpa berfikir panjang, kitaorg pon blaa. dan meneruskan operasi mencarii..

rupa rupanya,
dorang daa sampai dewan. hahha~ tengah dengar ceramah tentang pentingnya pelajaran.
kamii pun masuk. nasiblah ta kena maraa. kami pon join sekali.
setelah mendengar ceramah yang aku rasaa memang PENTING, kami baru lah dibawa ke pesta berkenaan.

boot pertama kami adalah ke uniform pancaragam. besh gilaa abg2 n akak2 dekat sana. sporting abeh beb~ 
tapi sayang.. aku yang amat dikenali dengan perangai yang sukaa buat lawak bodoo dan sikap suka bertanyaa terbatas
akibat suara ku yang serak2 basah. memang sexy~ =]

kamii ke boot akuntan, ke boot sukan berolahraga.
p/s; saya sukaa olahraga :p

tiba2 kami dipanggil ke boot law. mula2 malas sebenarnya nak gi, tapi ternampak plak abg tuu hensem bhaii.
suka mak NYAH =))
kamii pun dengarlah penerangan dia. walaupun memang hilang fokus bila tengok mata abang tuu. haha!
akak2 dia lak WOW! kiut+miut~ pretty!

abang tu pun bagi aku templet law. aku amek jee laa.
habis jee tawaf satu tempat tuu, kamii pun berehat dekat situ situ gak.
sambil mataku melilau lilau dekat sana sini, tiba2 aku nampak ada dua abg nih asek pandang2 kitaorang.
aku buat don noe jee laa, ne tau dia pandang orang lain ke. 

da abeh mataku melilau kesana kesinun B) kamii decide nk pergi rehat dekat depan sikit. 
then bila kitaorang jalan sebelah abang tuu, tiba2 dia kata dkt kitaorang "adik free tak?"
hampeh~ dia nk perkenalkan subjek dia rupanya. patutlh pandang2. subjek PSYOTHERAPHY. hmm~ dengar jee laa kan?
mula2 nyaa aku malas gak sebab bukan subjek yang aku nak, then tengok2 abang tuu kacak+gantang bangat. hhha~ :DD
nak tak nak dengar jee laa. 

HANIF. ye!! itulah nama abang tuu. aku hilang fokus bila kamii berdiri dihadapan antara satu sama lain.
mana tak nyaa, da laa hensem, pandai plak tuu. dia dapat anugerah DEKAN lagi tuu.. dari pandangan aku, abang nih 
memang baik. berbekalkan memakai brasel diGIGI dan agak pendiam. bila dia tanya nak jadi apa, aku hanya mampu menggelengkan
kepala sebagai tanda tak tahu nak jadi apa. mana taknyaa, suara aku da laa macam mat rock. segan aku nak cakap.  
hahha :PP

sembang punya sembang dengan abang tuu, tiba2 leader kamii panggil untuk pulang. adeyh~ da laa tak puas main jeling2 
dengan abang 
tuu. saba jee laa. ;( 
setelah mengucapkan terima kasih atas penerangannya tadi kamii pun beredar ke bas masing2.

dalam bas, memang besh kalau berkhayalkan abang tuu. hahah.
p/s: jangan maraa abg HANIF (",)


THE END.